Wat doen wij?

In de afgelopen tien jaar zijn we uitgegroeid van een initiatief van drie moeders tot een stichting met een ambitieus 7 koppig bestuur, een groep enthousiaste vrijwilligers, (mbo) stagiaires, een meidenraad en een eigen website!

Inmiddels bestaat ons jaarprogramma uit diverse activiteiten op het gebied van onder andere:

-Onderwijs: Nederlandse taallessen, Arabische lessen (voor allochtonen en autochtonen), huiswerkbegeleiding en cito training voor basisschoolleerlingen

-Sport: hardlopen, aerobic, fietslessen, voetbal e.a.

-Jeugd: identiteitsproject voor meiden,  de meidenraad, VAC KooKids, vakantieactiviteiten, uitstapjes, e.a.

-Informatieoverdracht: opvoedcursussen. lezingen, inloopochtend Atolplaza, etc.

Daarnaast zijn wij betrokken bij o.a Vrouwen aan Zet (samen met VAZ organiseren wij o.a. wereldvrouwendag), Platform Marokkaanse zelforganisatie, Wereldkeuken, Dag van de Dialoog, Praten en breien etc…  Er zijn diverse instanties, zelforganisaties en instellingen binnen Lelystad waar we mee samenwerken en waarmee wij goede contacten onderhouden.

Heel belangrijk in onze ontwikkelingen is de positieve ondersteuning vanuit de gemeente Lelystad geweest.  We hebben door de jaren heen een prettige en laagdrempelige samenwerking ervaren, waarin de huisvesting in het prachtige Atolplaza als een recente hoogtepunt is beleefd.

De vrouwen van stichting VAC gaan dan ook vol vertrouwen en nieuwe ideeën de toekomst tegemoet!